søndag 22. januar 2012

Mange planer og drømmer...



Vi var på besøk hos mine svigerforeldre i går, og fotoapparatet ble med dit. Tok ingen bilder, men klarte selvfølgelig å legge igjen apparatet! Tror ikke det er meningen at jeg skal fotografere noe denne mnd.

Men jeg tok frem kompaktkameraet i dag, og fikk tatt noen få bilder av vår nye sofakrok. I stede for en toseter og to stoler er det nå blitt en treseter og en toseter. Begge to er Ektorp fra Ikea. Det er min favorittsofa!!

Nå har jeg grått trekk, men ser at det er penere med hvite trekk når jeg bruker de lyse sengteppene (for øvrig lånt av mamma). Praktisk er det IKKE med hvite trekk, så jeg tror jeg gjemmer de til neste helg. Da er det far i huset som feirer år! Så må vel trekkene i maskina en tur, for helgen etter er det storebror som blir 15 år! Kommer nye bilder når jeg har fått hjelp til å få på nye trekk :)

Bordet har jeg bare malt med hvit (CHI) Shiplolinmaling (skipsmaling som tørker VELDIG seint…) I en reklame for malingen fant jeg denne teksten: ”
Shipolin er en hurtigtørkende toppstrøk for fritidsbåter” Hurtigtørkene? Ja, da vet ikke jeg hva dette ordet betyr, for det tok over en uke før bordet var helt tørt…




I garasjen står det to paller og venter på å få komme inn i varmen. Målet er at pallebordet skal være ferdig til konfirmasjonsdagen til storebror i huset! Pallene skal ikke males hvite. Jeg har fått mer sansen for grått, og vet akkurat hvilken behandling jeg skal gi pallene. I tillegg har jeg en lur ide om hvordan jeg skal ha topp-plata. Følg med, følg med…

Har en del andre ting som også skal gjøres før konfirmasjonen, og nå tror jeg faktisk det er på tide å lage en liste, for planene er mange og noen litt tidkrevende :) Ett av prosjektene er trappa til kjellerstua. Den må males, og jeg lurer på om jeg skal ta sjansen på å male trinnene sorte!! Ser meget fint ut på bilder, men jeg ser for meg at dette er et pirkarbeid uten like. Kanskje en oppgave for mamma. Tror hun liker slike oppgaver :) 
Knalltøft med sorte trinn.
Jobbglass til handymannen hadde også kanskje vært lurt :) Har en hemmelig plan om at toalettet skal pusses opp før den store dagen – og dette rommet må totalrenoveres ;)
En av grunnene til at hvite trekk ikke varer evig....

Ja, ja – det er lov å drømme. Med min rygg er det ikke mye jeg får gjort, så da er jeg glad for at jeg har en handymann i huset! Akkurat nå er det ved, og atter ved som står i fokus – for vi må jo ha ved! Føler at vi kanskje har ved til halve bygda snart…


Ha en fin søndagskveld!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv gjerne en kommentar på innlegget!