søndag 9. oktober 2011

Koppejakt og kjøkkendrømmer…

Jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilke kaffekopper jeg skal begynne å samle på, for det finnes så utrolig mange flotte kopper! 

Bildet er lånt fra www.frurosaslandhandel.no 
En dag har jeg bestemt meg for Wendy white serien til Greengate, men så kommer usikkerheten fordi jeg har lyst på både Spot red og Spot blue til Greengate. Hmm… Blir vel så jeg ender opp med litt av hvert.


I tillegg så liker jeg også serviset til Pip Studio. Det hadde vært enda penere om gullkanten ble fjernet, og at de kunne garantere for at de tåler oppvaskmaskin. Hjemme hos oss går alt inn i oppvaskmaskina – så er det sagt.

Bildet er lånt fra www.pipstudio.com 
Når jeg nå er inne på oppvaskmaskin så kan jeg like godt vise noen detaljbilder fra kjøkkenet.


Som du ser har jeg allerede noen små søte skåler i serien Wendy White...





Har også noe av serien til Red spot, så da kan jeg like godt kjøpe inn litt av hvert av kopper også…


Jeg liker kjøkkenet godt, men det kunne gjerne vært litt større og det er alltid  morsomt med fornying. Har allerede foreslått for handymannen at vi bygger på et lite kreativt utbygg slik at det blir plass til et større kjøkkenbord ++. Fikk ikke et muntlig svar, men et rart blikk, så foreløpig lar vi denne ideen ligge... Det var visst andre ting som skulle gjøres før dette!

Kopper fra Ahlens - ligner veldig på Red spot hos GreenGate...

Storebror i huset har egen kakaokopp!
Det er lov å drømme, og drømmer kan vel bli til virkelighet! Foreløpig får jeg vel foreslå litt mindre ting som for eksempel ny benkplate på kjøkkenet. Induksjonstoppen og stekeovnen står i kjelleren og venter på å få komme opp på kjøkkenet. Der må de stå til ny benkplate er på plass. 



Noen av mine velbrukte (????) kokebøker
har fått lekkert papir!
Vi klarer oss godt med den komfyren som mamma og pappa lot stå igjen når vi kjøpte huset, men det er utrolig stor forskjell å gå fra induksjon til vanlig keramisk topp. Det er faktisk å gå feil vei… 

Lemonadeesken er fra Kines Corner
+ noen av mine flotte Tildabokser!


Tildaboksene kan brukes til så meget :)

Tålmodet blir satt på prøve hver gang det skal lages mat, for det virker som om platene er utrolig trege (selv om de ikke er det). Men vi sulter ikke!! :)



Handymannen er fortsatt elgjeger, og jeg og barna skal være hjemme i høstferien. Regnet pøser ned, men det finnes alltid noe som skal gjøres inne. Er jeg husmor, så er jeg husmor – rydding, vasking, matlaging, lek og soving er en et normalt døgn for mor i høstferien. 




Håpet er at det blir et snev av sol slik at vi får luftet oss litt. Minstemannen har i hvert fall stort behov for å få brukt noe av energien utendørs. MEN – det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær! Jeg skal jobbe to dager, og da tenker jeg at sola titter frem...

Nå skal husmora legge seg! 
I neste innlegg får du se hva man kan bruke en gammel plankehylle til ;) Smakebit:



Jeg ønsker deg en flott høstferie (hvis du har det…). Husk paraply og støvler, og ta gjerne på et par ullsokker. Det kan bli kaldt på tærne i støvlene!

PSST! Dette er neste innkjøp til kjøkkenet. Flott?


2 kommentarer:

  1. Dæ-, kor fint dåkk hi fått det!! Gler mæ te å kom på besøk om få måna :) klæm sørant.

    SvarSlett
  2. Ja, det begynne å bli greit opp no. har en heil etg i kjeller som det e litt jobbing me... Men vi trives godt! Klæm nordant ;)

    SvarSlett

Skriv gjerne en kommentar på innlegget!