søndag 13. november 2011

Jula nærmer seg…

Bilde lånt fra www.velkommen.org



I helga har jeg slappet av etter noen travle uker på jobben. Deilig! 
Har begynt å komme i julemodus og i dag har jeg surfet rundt på ulike blogger og nettbutikker for å få litt inspirasjon. Gleder meg masse til å pynte huset til jul! I år har jeg valgt lilla lys til advent. Det er første år på lenge at jeg bruker lilla, men kjenner at jeg har lyst  til å friske opp med lilla fremfor hvitt i årets adventstid!

Det er mamma som lager lysdekorasjonen, og jeg gleder meg til å se ferdig resultat. Er meget fornøyd med tallene jeg skal ha på lysene. De kjøpte jeg på boligfryd.no i fjor, og synes de er flotte!
Ellers så er jeg usikkert på juletreet i år… hvor skal det stå, hva skal det pyntes med, hvilken juletrefot skal jeg bruke – skal jeg spraylakke den gamle eller sette juletreet i en potte med striesekk i rundt…. Tiden får vise :)

Bilde lånt fra www.lunehjem.no

Mulighetene er mange, og det er denne forberedelsen som er så morsom. Jeg starter med julepynting av hus første søndag i advent, og det er ikke lenget til den søndagen!

Bilder lånt fra www.boligfryd.no
I år der det igjen et nytt hus og pynte, så jeg spekulerer hardt i hvordan dette skal gjøres. Ett eller to juletre?? Tror det må bli to, for tv-stua brukes mer i jula enn ellers i året!!


Bilder lånt fra www.lunehjem.no


Julehobby er nå dekorering av lys. Morsomt er det, og fint blir det. Kommer med bilder av lysene etter hvert, men akkurat nå ligger kameraet hjemme hos min bror… Bildene i dette innlegget er derfor hentet fra ulike nettbutikker.

Bilde lånt fra www.vakkerthjem.org

Dette var bare et lite tenke-på-jula-innlegg. Gleder meg masse til jul!!!

Ønsker alle en flott uke!!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv gjerne en kommentar på innlegget!