mandag 31. oktober 2011

Travle tider, men arti læll!


Forrige uke var jeg på Servicekonferanse i Trondheim. En natt hos familie og en natt på hotell. Hærlig! Koste meg like mye på begge steder.

Konferansen var både morsom og bra, og Rica Nidelven Hotel er jo bare fantastisk gode på mat! Frokosten må bare oppleves – den er ubeskrivelig herlig, bare så synd at jeg ikke er så veldig sulten  på denne tiden av døgnet. Men jeg proppet i meg både det ene og andre fordi det var så godt!! Rica Nidelven har vunnet prisen for beste hotellfrokost 7 år på rad -  så det er vel en grunn for at vi koste oss…

Etter noen inspirerende dager i Trondheim – uten shopping – kom jeg hjem fredags kveld. Da måtte husmora kaste seg inn i kokkens verden – i hvert fall når det gjelder baking. Minstemann feiret bursdag i helga, og på lørdag var det familie og venner som var invitert.




Jeg prøvde meg for første gang på CUPCAKES, og de ble skikkelige gode. Eller første gang blir vel feil å si, for muffins har jeg jo laget hundrevis av ganger, det har bare blitt et nytt fancy ord som vi nå skal bruke – cupcakes høres mye bedre ut enn muffins, og så er det jo dobbelt så mye stæsj på toppen. I gamle dager smurte vi bare et strøk melis på toppen.





Lørdag var det altså første runde med feiring av 6 års dag! Familie og venner koste seg sammen med oss denne ettermiddagen, og jubilanten var glad og fornøyd.



Søndag var det igjen ny runde med feiring. Kl. 13.00 kom det 14 spente barn, og en like spent jubilant tok imot dem! Da var det servering av pølser, cupcakes, sjokolade i flere varianter, potetgull +++.



Jeg hadde laget fotojakt som en slags skattejakt, og dette ble populært. Barna fikk på seg regntøy og kom seg ut i det fine trøndelagsværet – ja man kan si at de tok på seg Trønderbunaden… Ute ventet jeg med første bilde! Fotojakt er som følger: barna får et bilde av et sted de skal gå til – på dette stedet finner de et nytt bilde, og slik finner de til slutt frem til skatten! Tror jeg brukte 20 bilder, der noen er enkel (bilde av postkassa), og noen er vanskelig (f.eks. bilde av en detalj på huset). Alle smilte da skatten ble funnet, og da var det tid for “Spark på boks!” – og plutselig var bursdagen over!!



Handymannen ryddet og mor måtte finne frem klær til Halloweenfeiring, for nå var det ny aktivitet på timeplanen. Sminking gikk unna i en fei, og både mor og minstemann ble fornøyd. Han hadde kjøpt seg maske, men den ble for skummel. Han er ikke av den tøffeste typen når det gjelder Halloween…



Halloweenfeiringa gikk meget bra! Med over 30 skumle barn med et aktivitetsnivå som nådde toppen av skalaen, så var dette et vellykket arrangement. 






I kveld skal vel samme gjengen ut å gå fra hus til hus, så vi hører vel flere ganger “Knask eller knep” i kveld! Karamellene er tatt frem, så tomhendt går de ikke hvis de kommer hit!


Avslutter innlegget med å ønske alle HAPPY HALLOWEEN og legger ved et flott bilde av meg selv! Man kan bli skremt av mye :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv gjerne en kommentar på innlegget!