lørdag 23. oktober 2010

Liker dette....

Jeg har funnet ut at blogging er noe for meg. Dette liker jeg!

Har fått dilla på Tidabokser. Her er litt av samlingen på kjøkkenbenken. Venter på at handymannen i huset skal lage en Tildabokshylle over vinduet...


Flere Tildabokser.
Skapet de står på skal egentlig henge på veggen. Det er fra "gamle dager" :).
Vurderer å male det, for så å pusse det med sandpapir...

Dette med bilder og blogg er faktisk ganske lurt - spesielt når det gjelder bilder av hus og hjem... Jeg elsker å flytte om, og har fått kommentarer som: "synes aldri jeg sitter på samme sted i stua deres..." Det vil vel si at møbler, gardiner, ting og tang skifter plass til stadighet. Mottoet må være: forandring fryder! Har vel et lite problem nå ang. det å flytte om... Nyhuset har ikke like mange muligheter til å flytte på møbler, så da må jeg heller skifte plass på alt annet av inventar. Kan bli ganske spennende etter hvert. Hva sier handymannen om å ha drill og hammer på badet isteden for i garasjen - eller kanskje sine dyrebare skinn andre steder enn hobbyrommet...? Nå nei, jeg må nok holde meg til "mitt" inventar - alt annet et verktøy og skinn. he,he..

Denne krukka liker jeg godt - synd den bare er til låns...
Mamma var lei av sink, og da var jeg snar med å prøve den ut hjemme hos meg!

Så var det tilbake til det med å fotografere: Når jeg tar bilde av hus og hjem kan jeg gå tilbake i tid og se hvordan jeg hadde det for en måned siden, eller et år siden... eller kanskje en dag siden. Så morsomt!

Tro om vinduet på do har samme utseende til jul?
Den som følger bloggen får se!

I hele høst har jeg kjøpt hvite liljer til hver helg. Synes egentlig dette ble en unødvendig utgift etter hver, så nå har jeg investert i plast. Funker veldig bra egentlig...  

Noen av liljene knakk ved siste innkjøp, men å¨kaste de kunne jeg jo ikke!
De utfoldet seg like fint i en skål!



Her ser dere evighetsblomstene. Ble ganske fornøyd, og de skal i hvert fall få stå slik til jul!


Byturen i dag førte til ny lykt i vinduet! (Ciro har mye fint...)
Skulle egentlig bare kjøpe mandariner og tørkepapir :)
 
Nå er det lørdagskveld. Kyllingen er spist opp, sjokoladen har også gått samme vei, og nå venter mor i huset på "God kveld Norge". Viktig å få med seg ukas kjendissladder!
Ble fornøyd med lysene i yttergangen. Fant noen flotte servietter på Ciro.
De er nå festet til lysene. Skal selge slike lys på vår lille julemesse i desember :)

I morgen har jeg lyst til å kjøpe arbeidslyst på boks, for jeg har en haug med lister som skulle ha fått noen strøk hvitmaling. Synd det er søndag, for da er det ingen som selger arbeidslyst på boks... Burde egentlig ha vært litt ivrig, for da hadde kanskje elgjegeren blitt imponert når han kommer hjem i morgen ettermiddag...

En engel uten vinger.
De forsvant på flyttelasset...

Fra det ene - til det andre...
Nå kom jeg på en ting jeg bare må vise frem:



Mitt flotte ostestativ...
 Disse 6 osteknivene på stativ fikk jeg i sommergave hos eldstemann da han kom hjem fra Lofoten. Han sa at det var det eneste shabbye han kunne finne, så da måtte han bare kjøpe dette. Gjett om mor ble glad da! Syens gutten har en fornuftig tante som tar han med på slike butikker. Fortsett med dette Ingebjørg! Opplæring i kjøp av interiør, ting og tang er flott!


Dere får ha en flott kveld! Nå er det tid for TV-titting.

1 kommentar:

  1. Kjempefin blogg Cathrine!! Du er så flink att det :)

    Even fant forresten knivene helt uten hjelp fra tante, så det må nok være andre som har gjort grovarbeidet ;) Det var forresten i bruktbutikken "Det hvite hus" i Vadsø, som er litt lengre nord og øst enn Lofoten :p

    SvarSlett

Skriv gjerne en kommentar på innlegget!