mandag 8. november 2010

Endelig vinter - eller?

Da er vinteren kommet for fullt og graderstokken viser minus 9 grader. Hunden fryser og vil inn, og hønene har samlet seg under varmelampa.  Brrr – tror det er kaldt å være høne J
Vår lille bortskjemte hund...

Jeg har endelig kommet i gang med produksjonen av dekorerte lys til årets julemesse.





Den blir, som i fjor, hjemme i minifjøset hos Ingvill.
 Det var suksess i fjor, så vi får håpe på like stort besøk i år! Skal i tillegg til lysene få laget noen delikate såper. De solgte godt i fjor…
Mamma er i full gang med å lage tøfler, votter, sitteunderlag, kremmerhus, hjerter m.m. Det blir nye design til årets messe.
http://www.panduro.no/

Tante Unni har vel laget mange flotte Tildaengler og nisser og Ingvill har fått fart på strikkepinnene. Tenk om jeg hadde vært like flink! Håndarbeid er ikke min sterke side - uheldigvis!
http://www.panduro.no/

 Det er helt sikkert lurt å ta seg en tur den 27. november mellom kl. 11.00 og 17.00 J Skal legge inn plakaten i løpet av uka!
Til helga skal jeg begynne å forberede årets julekalender. Tildastoff må kjøpes inn og 48 poser skal sys. Hadde jeg bare vært god venn med symaskina, så hadde ikke dette vært noe å grue seg til… Det er rart å tenke på at jeg har undervist elever på symaskin i mange år. Det har jo gått veldig bra, men når jeg skal sy hjemme, så er liksom alt tålmod borte! Ja, ja – jeg kan vel ikke ta sorgene på forskudd! Tenker at Hilde er god å ha hvis problemene blir for store. Hun er jo en racer på symaskin, og har forhåpentligvis også mer tålmod enn meg…

Bilde hentet fra http://www.tildasworld.com/
Klarer ikke helt å bestemme meg for Tildastoff. Det er så mye flott å få kjøpt. Tror jeg må holde meg til to typer. En sort til minstemann og en til husets storebror… Neste utfordring blir å finne ut hva posene skal inneholde
hmm... feil vei....

Over til noe helt annet: Jeg har fått to flotte blomster i innflytningsgave! Dvs. det er vel ikke bare jeg som har fått de – Vi har fått blomstene! Klarer aldri å slutte å si at det er jeg som har fått ting – det er vel like mye handymannens gaver som mine J

Nå må jeg hjelpe sønnen i huset med leksene. Islam står på programmet! Da er det vel bare å skjerpe cellene og prøve å huske det jeg selv har undervist i i 11 år...

I kveld er det forresten TV-kveld:



Bilde hentet fra http://www.fem.no/
Gleder meg mest til finalen i ungkarskvinnen! Problemet er at jeg sikkert har sovna på sofan - som vanlig...

2 kommentarer:

  1. Hei! Jeg synes det er artig å følge med på hva som skjer heimetme! Den julemessa skulle jeg gjerne ha vært på! Det høres utrolig hyggelig ut :) Også så mange fine/koselige ting det sikkert er!

    Her har ikke vintern kommet enda. Mange trær er fortsatt gule, men heldigvis er lufta kjølig, så jeg våkner på mine 3km til skolen.


    Hils fæmilin!

    SvarSlett
  2. Synes du skal melde deg til julemessa på butikken på Bangsund 11. desember. Lysene er jo kjmepefine! Jeg vet at BIL, som arrangerer messa trenger flere utstillere.

    SvarSlett

Skriv gjerne en kommentar på innlegget!