søndag 31. oktober 2010

Bursdagshelg!


Da er klokka stilt en time tilbake...
Nå er det bare å sette i gang med juleforberedelser... Når jeg ser i butikkene, så er jeg vel egentlig sent ute! Får nesten høy puls av å gå blant nisser og pepperkaker i oktober, og vet at mange er enige med meg i dette. Jeg elsker desember, og har ferdigpynta julehus lenge før julaften, men det er vel litt drøyt å henge opp nisser og engler i oktober :)


Jeg nøyer meg med et stort forbruk av levende lys fremover. Det beste med høsten er å sitte inne med en god bok (eller foran PC...) med mange tente lys rundt omkring i huset...



Ang. lys, så må jeg skjerpe meg. Forrige helg holdt det på å gå galt. Da begynte det å brenne i en mansjett laget av glasskuler... Oj, oj... Handymannen i huset var ikke blid ;) Det værste var at min nydelige duk fikk et stygt brunbrent hull...


I helga har det vært full fart, for minstemann fyller 5 år i morgen. Vi har hatt både barneselskap og familieselskap, og alt har gått som smurt! Etter at jeg har beynt å skrive blogg er det haugevis med bilder på fotoapparatet til en hver tid. Nå tar jeg bilder av ting jeg aldri har tenkt på å ta bilder av tidligere...

Da ballongene skulle blåses opp og henges opp over alt, fikk jeg hetta.

Kjente at jeg ikke klarte alle de glorete fargene, og fikk overbevist minstemann om at det var superkult å bare ha blå ballonger ved bordet. De andre ballongene ble vi enige om at kunne henge ute og oppe på tv-stua. Rart hva man tenker over, men med gode overtalelsesevner fungerte dette bra!



Da ballongene var blåst opp og bordet dekket til barneselskap var det bare å vente på gjestene. Minstemann gikk bare i trusa fra kl. 06.20-12.00, for han ventet bare på å få ha på seg penklærne. Da var det jo ikke noen vits i å ta på seg noen annet på formiddagen...

Klokka ett var det full rulle; bursdagssang, gaver, pølser og brød, dinosaurkake, og ander "godiser"...





Vi hadde fiskekonkurranse og kims lek, ellers lekte barna uten voksen innblanding! Mor leste avisa, og handymannen i huset tok seg en hvil på sofan...


En flott dag, og litt opprydning til mor etterpå. Tror det hadde vært popcornkrig på loftet.... Men jeg vet å ordne ting slik at opprydding går fort! Alt på bordet til barna var engangsstæsj....





Da var det bare å brette sammen duken - og rett på bålet! Når det gjelder popcornet, så er det jo bare å slippe hunden løs...

På ettermiddagen fikk vi flere gjester, og jubilanten var i fullt vigør... Virker som om mye oppmerksomhet gir superenergi! Energien forsvant da gjestene forsvant. Komisk!



Tantes lille gullklump var også en av gjestene. Hun fikk mye oppmerksomhet da hun fant ut at hun skulle prøve farmors lesebriller!


Da gjestene forlot bursdagsfesten var jeg snar til å sette meg ned foran PC. Det er da jeg slapper av... Linda var jo den som virkelig hadde bursdag 30.okt, så gaven måtte gjøres ferdig. Det ble en kombinert bursdags- og takkegave. Hun er en av flere som har fått unna noen liter maling i vårt nye rede... Gaven ble en Baileysflaske med personlig vri...





Nå er det søndags kveld, og vi har hatt nok en dag med kakespising. Slanking er et ukjent begrep føler jeg... Det er godt at det er moderne med store vide kjoler og tunika til jul...

Da er det bare å nyte siste rest av helgen...







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv gjerne en kommentar på innlegget!