torsdag 22. desember 2011

Søknaden er innvilget...


Etter en meget lang og omfattende saksbehandlingstid er søknaden fra handymannen endelig innvilget. Og jeg skal si den at det har vært mange avslag og nye søknader i løpet av en periode på over 10 år. Slå den!


Jeg trodde ALDRI jeg skulle si ja til dette, men nå har det kommet opp et gevir i stua. Hort er dyret som har plassert seg på veggen i trappoppgangen, og da ble det smil fra øre til øre – snakk om å ha en fornøyd handymann!!



Søknaden ble banket igjennom da vi fjernet gelendret rundt trappa og satte opp en vegg. Da ble alt så mye mindre synlig, og jeg må jo si meg enig at det ble da ikke så verst.


Sammen med gamle bilder av slekta så har altså hjorten funnet seg godt til rette. Tenkte jeg skulle slenge på en lyslenke til jul, men da ble min søknad avslått… Så hjorten får henge i fred uten julepynt og lys. Jeg får levere en ny søknad i god tid før jula 2012…


Men en ting er helt sikkert – noen flere søknader fra handymannen blir ikke behandlet når det gjelder døde dyr i stua. De blir forkastet på stedet. Å kommer det en søknad, så blir i hvert fall behandlingstiden like lang og med et meget dyrt gebyr.

Han har også satt inn en gammel sekk med bar, noe mor likte godt :)
I kjelleren skal det etter hvert bli hobbyrom som kun skal brukes av handymannen, og der kan han gjøre akkurat hva han vil. Så det beste er vel å få fart på opp-pussing i kjelleren, for da slipper mor i huset å bruke tid og krefter på slike saksbehandlinger. 




Siste bildet viser kristorn som er hentet i svigermor og svigerfars hage.


Snart er det virkelig jul! Neste innlegg kommer i morgen (eller på julaften) Da er temaet JUL I HUSET :)


Ha en fortsatt fin bittelillejulaften. Nå skal vi på førjulsbeøk hos lillebror m.fam. 


Cathrine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv gjerne en kommentar på innlegget!