tirsdag 13. desember 2011

Årets julebakst er i gang



Jeg elsker duppedingser, og fyller knagger og hyller!
 Er dermed INGEN minimalist...

Da har jeg endelig klart å starte med litt julebakst. Dvs. mamma har kommet med rundstykker og brød, og jeg har laget risboller og sjokoladekjeks… Skal lage en stooor porsjon med pikekyss og en like stooooor porsjon kransekakestenger + en deilig iskake, så er årets julebakst ferdig… Regner med at fattigmann og goro fortsatt finnes i hyllene til Hamstad bakeri, for to sorter tørrkaker er nok til fuglene etter jul

Vår lille kjøkkenkrok
Det er ellers lite som blir gjort her i huset til jul. Det er bra vi flyttet igjen i år, for da slipper vi unna rundvasken atter en gang. Tror egentlig vi bør flytte hver høst, for da er jo huset automatisk ferdig rundvasket til jul… Eller – nei, jeg vil ikke flytte igjen, for det er noe herk!!! Det positivet er at vi kaster noe hver gang vi flytter, og det er utrolig mye rot som finnes i skap og på loft.

Minstemann lurte seg med på bildet...
Årets oppheng for julekort er ordnet. 3 stk er kommet, og vi håper på flere!
Her om dagen ryddet handymannen (med meg som assisten) matboden. Og for å si det som det var: det var lite mat i boden, men veldig mye av alt annet skrot!!! Vi kastet vel omtrent halvpartene av det som var der (enda vi hadde kastet mye før vi flyttet inn for noen mnd siden…). Handymannen ryddet, og jeg sto og var dirigent.. ”Dette skal kastet”, ”dette skal ikke kastes” – ”eller jo forresten – kast det!” Og slik ble det sannelig plass til mye mat!!! Egentlig veldig snedig med en slik bod, for da blir det superryddig i matskapet på kjøkkenet. Det er neste prosjekt som handymannen må ta, for jeg kan for tiden kun være en skarve ryddeassistent som står for praten!!!

Sølver måtte få hedersplassen på julekortbåndet - vakkert bilde!
Mitt tantebarn :)

 Denne uka er det juleavslutninger både her og der for barna, og jeg skal i hvert fall få med meg julefrokosten på skolen til minstemann. Tviler på at storebror i huset ønsker at mamma skal dukke opp på juleballet, så han må neste få dra alene ;)



Sitter og ser ut stuevinduet på alle småfuglene som sikkert akkurat har våknet ;) De smaker på godsakene som henger på trærne rett utenfor, og gleder seg vel bare til nyttårsfesten og alle de herlighetene som venter de da – for da skal jo mor i huset tømme kakeboksene….

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv gjerne en kommentar på innlegget!