søndag 5. desember 2010

Adventstid, julemesse, juleshopping, julestæsj, julelys.....




I dag skriver vi 5. desember, og jeg har enda ikke startet med julebaksten…. Men jeg vet at det finnes masse godt i butikken, og jeg arbeider best under press...


Denne hylla har min handymann laget for leeeenge siden, og den henger nå på nystua. Noen av mine engler har fått plass i hylla nå til jul!

 
Julemessa ble en suksess i år også. Mye folk og stor handlelyst! Vi hold til i Ingvill og Franks minifjøs. Der er det julestemning og meget trivelig. Det var en kald fornøyelse for oss som var der hele dagen. Ingvill hadde tent opp i “lisshøtta”, så der var det varmt og godt innimellom slagene. Her er noen bilder fra messa:









Nissene til tante er populære, så det ble ingen nisse på meg, men jeg håper hun får tid til å sy nissekjerringa til meg før jul.... Vet akkurat hvor hun skal plasseres!


Årets Tildanisser. Liker de andre bedre selv om også disse er flotte!



Dette stativet med sokker og votter forsvant på under en time!


Jeg har vært på juleshopping på Steinkjer, og der var det jaggu masse å bruke penger på.


Tror vi var over 1 time på Mathildes verden. Gud - for en herlig butikk! Kjøpte meg en tøff strikkakjole. Den kan jeg gjøre om til jakke - ja, for tenk at det går an! Fikk også tak i diverse stæsj til huset,- bl.a. En fin matte til gangen.

Matten er egentlig for liten til denne gangen, så jeg tror den havner i yttergangen etter jul.

Nytt blad ble det også....

... og nye skilt


Åhlens kjøpte jeg kjøkkenhåndklær som skal bli til julekalenderposer.
Lengre ned på siden får du se resultatet….


Fikk også i meg skåler fra Greengate. Har lyst på tallerken i samme serie, men de var utsolgt.


Jeg hadde energi av en annen verden da vi travet rundt i alle de flotte butikkene på Steinkjer. Utrolig hvor glad man blir når det skal handles ting til huset og meg selv! Da jeg kom hjem måtte jeg bare få pynten på adventslysene....


Adventslysene i år ble hvite. Kjøpte meg flotte tall på Mathildes verden, og de knøt jeg på med blonder. Skulle egentlig vært litt mer blonde på hvert av lysene, men man tager det man haver… Nå mangler det bare kongler i bunnen, så blir det så fint så!

 På bildet er det bare et lys som er tent, for bilde ble tatt tidligere i uken. Jeg hadde jo egentlig planlagt å skrive blogg da...

Så var det denne julekalenderen da. Jeg dro til Hilde for å få lånt symaskina. Med godt mot klippet jeg stoffet og satte meg foran Hildes nyinnkjøpte symaksin. Med en helt ny maskin kan det jo ikke bli trøbbel tenkte jeg! Hilda dro til byen for å handle, og der satt jeg ved kjøkkenbordet alene med mine flotte stoffer... Tut og kjør, tenkte jeg. Og som sagt, så gjort. Etter fem minutter rant svetten. Undertråden ville ikke være med på leken, og alt ble bare tull. Da jeg fikk spolet på ny undertrå (klarte det alene!), så gikk det sånn tålig greit, men jeg fikk bekreftet at jeg fortsatt ikke er blitt venner med symaskina... Det ble bare 21 av 48 poser denne kvelden... Da posenen fikk innhold og ble hengt opp var jeg ganske stolt!



Hilde mente jeg burde brette ned kanten, men det er jo helt unødvendig!! Litt shabby skal det jo være!


Jeg har hoppet over noen tall, så jeg kom til 12! Resten kommer senere - før jul!



Satte opp noen julebøker slik at det ikke ser så tomt ut. Hylla er det foresten min kjære handymann som har laget. jeg har malt den med noen strøk av fargen Empir.


Denne boken anbefaler jeg til alle som elsker å skrive! Her er det plass til både bilder og notater i 20 juler fremover. For en flott minnebok når man er gammel! Problemet mitt er at det burde vært mer plass å skrive på :)


En gledelig nyhet til mine barn: Onkel Lars er her med resten av posene til julekalenderen, så nå blir det kalender alle dager frem til jul. Snakk om snill tante da! Hilde har sydd ferdig resten av posene - og gjett om jeg er glad! Tusen, tusen takk HILDE!


maser sønnen om PC-en sin. Min er jo gått til dundras, så jeg har ingen PC. Å låne fungerer dårlig, så det spørs om jeg ikke må kjøpe meg en egen igjen... Har mest lyst på MAC da...

Ønsker alle en fortsatt trivelig førjulstid og avslutter med et bilde av årets julekort... De har jeg mekka sjæl, og sendte de inn til fremkalling i dag. Kanskje litt sent ute...



Cathrine





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv gjerne en kommentar på innlegget!