lørdag 17. desember 2011

Mamma og pappas nye rede




Nå er det flere som har spurt om jeg ikke kunne legge ut noen bilder fra mamma og pappas nye rede, og i dag tok jeg med meg fotoapparatet og dro på fotojakt. Huset var ikke ferdig julepyntet, så jeg fikk ikke ta bilder av stue og kjøkken i sin helhet. Tok allikevel noen detaljbilder, så jeg får legge ut flere bilder når huset er ferdig ryddet og pyntet til jul!




Mamma og pappa har flyttet til ”oldemorhuset” som barna kaller det, for oldemor har flyttet til Pensjonistsentret. Vi er nå blitt naboer, for det er vel knappe 300 meter mellom husene. Huset er nå opp-pusset, og resultatet ble meget bra! Alt er malt hvitt (farge Chi), nye gulv, nytt kjøkken ++++ Mamma er heller ingen minimalist, så her finnes det mange flotte ting både her og der.








De nydelige Tildanissene er det mammas søster Unni som har laget, og Tildadukker finnes i flere varianter – både i ”oldemorhuset” og hjemme hos meg…



Vinduet over Tildanissene er satt inn under opp-pussinga. Badet er midt i huset, og for å få inn mer lys ble det satt inn et vindu mellom stue og bad. Spesielt, men det ble en meget fin detalj i huset.



I trappa ned til kjelleren har mamma malt (sort helblank) og hengt opp et gammelt vindu. Her står det også en fin trollhasselkvist pyntet med mormors gamle heklede engler og hjerter.



Det hvite skapet på stua er helt herlig (kjøpt på Ciro i Namsos). I bakgrunnen ser du kjøkkenet. Lite, men praktisk innredet.




Pappa har montert lys i skapet, og da ble det enda mer lekkert! På toppen av skapet har mamma samlet diverse stæsj, og sannelig sitter det ikke en Tilda der også :)







I gangen henger det også en Tilda, og den stilige knaggrekka er fra Kines Corner i Namsos.





Jeg fikk beskjed om at det store, gamel skapet på stua ikke er ferdig pyntet til jul, men jeg lurte meg til å ta et bilde allikevel :)


 Utenfor inngangsdøra er det pyntet med blant annet ny lykt fra Ciro, reinsdyrskinn og nisser. I kroken på terrassen står en gammel kjelke, krukker og lykter, så her er det fine stilleben ute som inne.











Det ble lite tekst og masse bilder i dette innlegget, men det var vel som ønsket :)


Det kommer flere bilder fra Oldemorhuset senere, så følg med!
Neste innlegg handler om handymannes søknad som nå er innvilget.

Ønsker deg en fortsatt fin helg!
Er du ferdig med julebaksten?

Cathrine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv gjerne en kommentar på innlegget!