torsdag 13. oktober 2011

Husmora i aktivitet…

Endelig kom arbeidslysten på besøk, og da var det bra at jeg hadde fri i dag!


Minstemann og jeg startet dagen med å bake boller, og de ble supergode (sa storebror!). I og med at det er høstferie er barna hjemme, så vi sover lenge (07.30), og tar livet med ro.  I morgen skal jeg jobbe, så derfor måtte jeg ta et skippertak i  dag.



Jeg har faktisk fått malt veggen på stua! Har igjen siste strøket, så i morgen kveld setter jeg på plass skap og stæsj! Det er bare ett minus – jeg har ikke malt den på den andre siden (trapperommet). 



Syntes det ble litt høyt å stå i stige, så jeg må få handymannen til å gjøre dette. Må finne på en lur plan innen søndag. Da kommer han hjem i noen dager før det er elgjakt igjen… Jeg vet at det er en ting som vil fungere… Hvis han får henge opp et horn i trapperommet regner jeg med at han maler samme dag! Men jeg er ikke så begeistret for slike horngreier…  Den som venter får se.


Jeg sa i forrige innlegg at jeg skulle vise noen bilder av min fine plankehylle. Den var egentig moden for bålet, men jeg tok frem malebøtta og gav den noen strøk hvitmaling. Grunnen til at jeg har hengt hylla på veggen er for å dekke en kontakt som er plassert midt på veggen. Nå er den i hvert fall litt skjult inne i hylla. Hvis du ser godt etter på bildet over (til høyre), så ser du bryteren ;) Øverst på hylla står to blomsterkrukker. De er tomme, og det er fordi jeg ikke klarer å berge de flotte hjertebladblomstene (aner ikke hva de heter), og da kan det være det samme. Plastikk er tingen tenker jeg!

Innholdet i hylla er en del arvegods fra mammas og pappas familier. 



Bøkene fra 1700-1800-tllet er jeg veldig glad i. I den ene av bøkene finnes det mange kloke ord. Svigermor og jeg begynte og lese i denne boka, og vi fikk oss mang en god latter! De hadde jaggu mange gode råd for litt av hvert i gamle dager:





 Ganske komisk... Mulig vi må begynne å piske eggehvite hver morgen. Da får vi visst lagt håret sirlig på plass :)


Barnas dåpskopper har også fått plass i hyllen, så nå må de pusses oftere enn før.... Tippoldefars gamle og godt brukte briller har også fått plass. Handymannen fant frem en gammel flaske som han syntes passet i hylla, og det gjorde den faktisk. Litt peiling har han da! Regner med at innholdet i denne hylla endres ganske ofte, og jeg gleder meg til å ta frem julesakene. For til jul bir det JULEHYLLE!


Nå skal husmora rydde og vaske opp etter en deilig kveldsmat med boller, vafler og kakao. Storebror i huset har overnattingsbesøk, og da måtte vaffelpressa frem :) I morgen er det arbeidsdag og så blir det helg!!! Da skal veggen males ferdig før TV-kveld med pizza og Idol:)

Ønsker alle en super flott helg med masse fint vær!!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv gjerne en kommentar på innlegget!