lørdag 24. september 2011

Vårt nye rede!

Her skal vi bo til evig tid. Vi har kjøpt huset til mamma og pappa, og trives allerede meget godt. Det er bare noen hundre meter mellom oss og dem, og vi ser at dette er meget praktisk. 




Enda en flytteperiode er over, og nå er vi endelig på plass i mitt barndomshjem. 

To bilder fra flytteprosessen...

Før veggen kom opp rundt trappehullet! Herlig kaos...

Da kan vi vel si at ringen er sluttet! Jeg kjenner at dette flyttestresset ikke er tilpasset kropp og sjel, så nå blir det ikke mer flytting før vi havner på gamlehjemmet J

Vi begynner å komme i orden, men det er fortsatt lenge til vi kan si oss ferdig med hus og hjem. Esker står stablet i haugevis på bakrommet, vi har en halv kjeller som vi ikke har gjort noe med. Der skal det etter hvert bli hobbyrom, garderoberom og soverom. Den tid – den sorg. Tror ikke at handymannen i huset er klar for nye prosjekt akkurat nå, for jakta går foran ALT!



Veggen ved trappa har kommet opp, og den ble jeg meget fornøyd med. Den er fortsatt umalt, men jeg skal prøve å dryge malinga enda en stund slik at panelet får tørket litt. 

Skal legge ut nye bilder når veggen
har fått noen strøk maling!


Regner med at den står ferdigmalt før jul i hvert fall. Vinduet som vi har satt inn i veggen ble et blikkfang, og trappehullet ble lyst og fint. Kanskje litt i shabbyeste laget, men skal foreløpig ikke gjøre noe med det!! Gammelt er gammelt!



Har mange maleprosjekt på gang, men har liksom ikke fått den store iveren enda. Håper den kommer snart… Første prosjekt på programmet er å få malt lister og innredning på badet. Det går vel antakelig veldig for, så hvis arbeidslysta melder seg er det vel gjort på en kveldsstund (i hvert fall første strøk…)

"Innerstua"
Så har jeg kommoder og bord som skal males, bilder skal henges opp og esker skal pakkes ut!! Ting tar tid…


I går dro handymannen på jakt, så nå blir jeg gressenke i lang tid fremover… Må vel ta frem hammer, drill og vater, slik at de ligger synlig – da kan det hende at arbeidslysta tar overhånd. Kan hende jeg finner ut av ledningen som henger og slenger fra en lampe i taket også.. Det er vel bare å klippe av ledningen og smette den inn i kontakten – eller hva?? Elektriker er jeg ikke, men den som intet våger intet vinner – et flott ordtak…


I dag har jeg og mamma vært på en liten shoppingrunde. Det jeg skulle kjøpe var et par nye røde sko, men er man inne på butikken Kines corner kan man ikke gå tomhendt ut. En herlig butikk  - akkurat etter min smak!! Så det ble både nye sko og et nydelig Pip-duk!


Håper å bli en mer ivrig blogger nå som jeg har nytt kamera, nytt hjem og en forholdsvis ny Mac. Følg med, følg med!



Glemte å forminske bildene før jeg lastet de opp, så mulig at ting tar tid...
Neste innlegg: Detaljer fra kjøkkenet :)

Ha en riktig flott lørdagskveld!
Avslutter innlegget med to kontraster - det er høst!




Cathrine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv gjerne en kommentar på innlegget!